100 tys. maseczek dla seniorów od Caritas Polska

Caritas Polska we współpracy z trzema sieciami handlowymi przekaże seniorom 100 tys. darmowych maseczek ochronnych. To kolejne działanie organizacji w ramach kampanii #PomocDlaSeniora, której celem jest wsparcie osób starszych w czasie epidemii koronawirusa. Z maseczek skorzystają seniorzy odwiedzający hipermarkety Carrefour i sklepy Lidl Polska na terenie aglomeracji warszawskiej oraz posiadacze karty „Na codzienne zakupy” w sklepach Biedronka na terenie całego kraju.

– Od pierwszych dni epidemii w naszym kraju Caritas Polska szczególną opieką otoczył seniorów, dla których koronawirus stanowi szczególne zagrożenie. Aby pomóc im się chronić, zakupiliśmy i w najbliższych dniach przekażemy w ich ręce 100 tys. maseczek – mówi ks. Marcin Iżycki, dyrektor Caritas Polska.

– W akcję włączyli się nasi sprawdzeni partnerzy – sieci Biedronka, Carrefour oraz Lidl Polska, które pomogą nam w przekazaniu maseczek seniorom podczas zakupów. Jesteśmy ogromnie wdzięczni za to wsparcie – dodaje.

Każda darmowa maseczka oferowana seniorom spełnia wymagania STANDARD 100 by OEKO-TEX® oraz znajduje się w ochronnym opakowaniu foliowym, o co zadbały Warsztaty Terapii Zajęciowej Caritas Diecezji Łowickiej. Maseczki są przeznaczone do jednokrotnego użytku, dlatego nie nadają się do prania.

Zjednoczeni w pomocy

Sieć Carrefour od wtorku (9 czerwca) przekazuje bezpłatne maseczki ochronne klientom posiadającym Kartę Seniora w ośmiu warszawskich hipermarketach: Galeria Mokotów, Galeria Wileńska, Sadyba Best Mall, Westfield Arkadia, Atrium Reduta, Galeria Bemowo, Złote Tarasy, Atrium Targówek.

– Dzięki nowej akcji z Caritas Polska, seniorzy, którzy są klientami naszych warszawskich hipermarketów i nie mają możliwości zapewnienia sobie maseczki ochronnej, będą mogli w bezpieczny sposób zrobić zakupy. Bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników jest dla nas w tych trudnych czasach absolutnym priorytetem – mówi Justyna Orzeł, wiceprezes zarządu i sekretarz generalna Carrefour Polska. b

Aby otrzymać darmową maseczkę w hipermarketach Carrefour, wystarczy okazać przy kasie Kartę Seniora, kasjer lub kasjerka wyda wtedy darmową maseczkę. Wszyscy seniorzy potrzebujący maski ochronnej przed zrobieniem zakupów mogą ją odebrać w Punkcie Obsługi Klienta, gdzie można również od razu wyrobić Kartę Seniora, która umożliwia klientom po 60. roku życia uzyskanie w każdy wtorek do 10 proc. rabatu na zakupy w sklepach sieci. Kartę można wyrobić za darmo w każdym sklepie Carrefour w Polsce.

Od środy (10 czerwca) maseczki od Caritas Polska otrzymają także seniorzy odwiedzający sklepy sieci Lidl Polska na terenie aglomeracji warszawskiej.

– Od wielu lat wspólnie realizujemy liczne projekty charytatywne z Caritas Polska – do tej pory nasze wysiłki skoncentrowane były na wspieraniu dzieci oraz walce z niedożywieniem, szczególnie wśród seniorów, w ramach projektu doposażania jadłodajni Caritas na terenie całego kraju. W ramach wspólnej walki z COVID-19 przekazaliśmy Caritas 500.000 zł na projekty – #WdzięczniMedykom oraz #PomocDlaSeniora. Darmowe środki ochrony rozdajemy, w ramach działań promujących bezpieczeństwo, wszystkim seniorom dnia 10.06 w naszych warszawskich sklepach. Warto dodać, iż nasi pracownicy, którzy ukończyli 65. rok życia zwolnieni są z obowiązku świadczenia pracy z zachowaniem pełnego prawa do wynagrodzenia – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications Lidl Polska.

Maseczki otrzyma także 10 000 seniorów korzystających z karty „Na codzienne zakupy” w sklepach Biedronka na terenie całej Polski.

– Fundacja Biedronki powstała, by pomagać seniorom, a teraz, w czasie epidemii, chcemy w sposób szczególny zadbać o ich bezpieczeństwo, dlatego maseczki uszyte przez Caritas trafią właśnie do nich. Fundacja Biedronki zaopatruje ponadto domy pomocy społecznej, zakłady opiekuńczo-lecznicze i inne ośrodki opieki nad seniorami w produkty ochronne, dezynfekcyjne i higieniczne. Dotychczas nasza pomoc trafiła do 240 ośrodków, w których łącznie przebywa blisko 20 tysięcy podopiecznych – informuje Katarzyna Scheer, prezes Fundacji Biedronki.

W trosce o seniorów

Akcja #PomocDlaSeniora ma na celu wsparcie osób starszych oraz bezdomnych poprzez zaspokojenie ich najważniejszych potrzeb w warunkach epidemii. W ramach akcji Caritas zapewnia im pomoc żywnościową i zaopatrzenie w środki higieniczne oraz ochronne (m.in. maseczki), wsparcie wolontariuszy w czynnościach wymagających wyjścia z domu (np. w zakupie leków), a także inne formy pomocy, w zależności od potrzeb – na przykład opiekę psychologiczną. Na start projektu Caritas Polska przekazała 1 mln zł z własnych środków. Drugi milion został zebrany w ramach trwającej zbiórki. W akcję włączyły się także niektóre przedsiębiorstwa.

Lidl Polska wsparł ją kwotą 250 tys. zł, ponadto przekazuje żywność w dwóch diecezjach, a firma Sokołów przekazała ponad 10 ton żywności, która trafi do podopiecznych Caritas w dziewięciu diecezjach. Fundacja Biedronki postanowiła włączyć w akcję #PomocDlaSeniora projekt „Na codzienne zakupy” realizowany od 2018 r. wspólnie z Caritas Polska.  Dzięki temu przez 10 miesięcy, poczynając od kwietnia, pomoc w postaci karty zakupowej otrzyma aż 10 tys. seniorów – podopiecznych Caritas, którzy zostali zakwalifikowani przez Caritas diecezjalne. Fundacja Biedronki przeznaczyła na ten program 15 mln zł, ubodzy i potrzebujący seniorzy mogą płacić kartą „Na codzienne zakupy” za produkty spożywcze i środki czystości oraz korzystać ze wsparcia wolontariuszy Caritas.

Dział Komunikacji Caritas Polska/radiomaryja.pl

drukuj