Usunięto awarię policyjnego systemu informatycznego

W nocy usunięta została awaria Krajowego Systemu Informacji Policyjnej, która od czwartku utrudniała pracę policji – poinformował rzecznik komendanta głównego Mariusz Sokołowski.

– Awaria została usunięta. System działa od godziny 3.00 – powiedział Sokołowski.

Chodzi o system umożliwiający m.in. policjantom pełniącym patrole sprawdzić, czy legitymowana osoba nie jest poszukiwana lub czy dany samochód nie jest kradziony. W czasie, gdy system nie działał, takie informacje mogli uzyskać z innych systemów np. SIS II, CEPiK czy Krajowe Centrum Informacji Kryminalnej, ale np. poprzez dyżurnego policji z danej jednostki.

Awaria systemu – jak informowała policja – nastąpiła w czwartek w godzinach przedpołudniowych. – Objęła ona urządzenia, na których pracuje system. Natychmiast została poinformowana firma zajmująca się serwisowaniem, obsługą urządzeń i oprogramowania tak, by można było awarię usunąć – mówił wówczas Sokołowski. Dodawał, że według przedstawicieli firmy tego typu problemy zdarzają się niezwykle rzadko.

MSW wcześniej zapowiedziało wyjaśnienie okoliczności awarii.

Usuwanie awarii trwało w sumie trzy dni. MSW zapowiedziało, że okoliczności sprawy będą wyjaśniane.

PAP

drukuj