Urząd Transportu Kolejowego: Poprawiła się punktualność pociągów pasażerskich
Poprawiła się punktualność pociągów pasażerskich – poinformował Urząd Transportu Kolejowego. Z raportu wynika, że w czwartym kwartale ubiegłego roku punktualnie do końca trasy dojechało ponad 88 proc. pociągów wobec 87 proc. w trzecim kwartale.
Średni czas opóźnień na stacji docelowej wyniósł 16 min 6 sekund, a liczba pociągów z opóźnieniem powyżej 5 min spadła o ponad 6 tys.
Najlepsze wyniki osiągają przewoźnicy korzystający z własnej infrastruktury – wskazał Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
– Są to Warszawska Kolej Dojazdowa i Trójmiejska SKM – w ich przypadku punktualność przekracza 97 proc. Pociągi PKP Intercity osiągnęły punktualność 72 proc., ale należy pamiętać, że wykonują najdłuższe kursy po kraju. Stąd też najczęściej narażone na opóźnienia zarówno z przyczyn technicznych, z powodów remontów, wypadków czy też złych warunków atmosferycznych – mówił Ignacy Góra.
Do danych Urzędu Transportu Kolejowego odniósł się wiceminister infrastruktury Jarosław Bittel. Polityk zapowiedział, że punktualność PKP Intercity powinna się poprawić w trzech pierwszych miesiącach tego roku.
W ciągu ostatnich trzech miesięcy 2018 r. uruchomiono ponad 448 tys. pociągów. To o 12 tys. mniej w stosunku do trzeciego kwartału ubiegłego roku.
RIRM