UOKiK wszczął postępowanie przeciw Telekomunikacji Cyfrowej Sp. z o.o.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciw Telekomunikacji Cyfrowej Sp. z o.o., która świadczy usługi telefoniczne w sieci stacjonarnej. UOKiK apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności w sytuacji, gdy przez telefon ktoś proponuje nam zmianę umowy.
Praktyki spółki – jak informuje UOKiK – mogą powodować straty finansowe i niekorzystne skutki dla konsumentów.
Przedstawiciele spółki podają się za dotychczasowego operatora konsumenta. Proponują obniżenie abonamentu za telefon, nie informując jednak o tym, że niższe stawki obowiązują jedynie przez dwa miesiące. Niektórzy kurierzy zabierają także wszystkie podpisane przez nas dokumenty.
Agnieszka Ciucias, zastępca dyrektora Delegatury urzędu w Poznaniu, zauważa, że jest to już kolejne postępowanie urzędu ws. tej metody działania.
– Stąd nasz apel, zwłaszcza do seniorów, aby zachowali szczególną ostrożność w sytuacji otrzymania telefonicznej propozycji zmiany umowy. Jeżeli nie jesteśmy pewni, kto do nas telefonował, warto zadzwonić do dotychczasowego operatora i upewnić się, czy to on się z nami kontaktował. Kiedy przyjeżdża już do nas kurier z umową – postarajmy się z nią zapoznać przed podpisaniem, sprawdzając przede wszystkim, z kim tak naprawdę zawieramy umowę. Żądajmy też wydania egzemplarzy wszystkich podpisanych przez nas dokumentów – wskazuje Agnieszka Ciucias.
Każdy konsument, który zawarł niekorzystną umowę może liczyć na bezpłatną pomoc rzecznika konsumenta w swoim miejscu zamieszkania.
Adresy i telefony rzeczników można znaleźć na stronie internetowej pod adresem www.uokik.gov.pl.
RIRM