UOKiK uruchomił infolinię z darmową pomocą prawną
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomił infolinię, gdzie można uzyskać pierwszą pomoc w przypadku sporu z nieuczciwym przedsiębiorcą.
Od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 18.00 pod numerem 801 440 220 można uzyskać szybką i fachową odpowiedź na pytania konsumenckie oraz informacje dotyczące przepisów. Poza tym eksperci skierują osobę szukającą pomocy do wyspecjalizowanych instytucji z danych branż.
Urszula Adamczyk z biura prezesa UOKiK podkreśla, że dzięki infolinii konsumenci dowiedzą się, jak skutecznie dochodzić swoich praw.
– Dzwoniąc na infolinię można uzyskać szybką i fachową poradę w podstawowych sprawach konsumenckich, a więc takich, które nie wymagają analizy dokumentów. Ponadto eksperci udzielają informacji o obowiązujących przepisach oraz o innych instytucjach, które świadczą specjalistyczne porady. Uzyskanie pomocy prawnej jest bezpłatne, natomiast konsumenci ponoszą koszty połączenia, zgodne z taryfą swego operatora. Warto pamiętać o tym, by przygotować się do rozmowy z konsultantem. W tym celu należy zgromadzić dane o swojej umowie z przedsiębiorcą, o złożonej reklamacji lub też o innych krokach pojętych w danej sprawie – mówi Urszula Adamczyk.
W przypadkach wymagających przedstawienia dokumentacji można skorzystać z bezpłatnych porad drogą elektroniczną pod adresem: porady@dlakonsumentów.pl.
Pomoc prawną świadczą również oddziały Federacji Konsumentów w 32. jednostkach na terenie całego kraju, a także blisko czterystu miejskich i powiatowych Rzeczników Konsumentów.
Można tam m.in. uzyskać pomoc z napisaniu pisma reklamacyjnego. Poza tym rzecznicy mogą w imieniu poszkodowanego wszcząć postępowanie sądowe.
RIRM