fot. wikipedia

[TYLKO U NAS] W. Andrusiewicz: Projekty ZUS-u usprawniają obsługę klientów i uszczelniają system poboru składek

Nasze projekty nie dość, że usprawniają obsługę naszych klientów, to jeszcze pomagają uszczelnić system poboru składek – powiedział na antenie Radia Maryja we wtorkowych „Aktualnościach dnia” Wojciech Andrusiewicz. Rzecznik prasowy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych odniósł się w ten sposób do wyróżnień otrzymanych przez instytucję od Międzynarodowego Stowarzyszenia Zabezpieczenia Społecznego.

ZUS otrzymał osiem certyfikatów jakości w konkursie organizowanym przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Zabezpieczenia Społecznego. W tym kontekście Wojciech Andrusiewicz zaznaczył, że „jest to pierwszy raz w historii, kiedy polska instytucja publiczna została aż tak sowicie wynagrodzona”.

– Osiem certyfikatów od międzynarodowego stowarzyszenia, które powstało w 1927 r. pod auspicjami Międzynarodowej Organizacji Pracy. Międzynarodowe Stowarzyszenie Zabezpieczenia Społecznego, zrzeszające ponad 300 członków ze 150 państw świata, raz na trzy lata przyznaje specjalne certyfikaty dobrych praktyk. Nagradzane są nimi instytucje, których praktyki rekomendowane są przez inne instytucje w innych państwach świata. W tym roku aż 8 certyfikatów, w tym 3 z wyróżnieniem, trafiły w ręce ZUS-u, a jedna dodatkowa usługa otrzymała tzw. uznanie od komisji certyfikującej. Co ważne, usługi, za które zostaliśmy nagrodzeni, to właśnie usługi na rzecz naszych klientów – powiedział gość „Aktualności dnia”.

Rzecznik Zakładu Ubezpieczeń Społecznych wyjaśnił również, za co zostały przyznane nagrody. Wśród nich znalazły się m.in. certyfikaty z wyróżnieniem za wprowadzenie doradców emerytalnych czy specjalnych badań jakości obsługi klientów metodą „tajemniczego klienta”, według której zakład „sam weryfikuje, jak sprawną jest w obsłudze klientów instytucją ”.

– Certyfikaty z wyróżnieniem dostaliśmy za wprowadzenie elektronicznych zwolnień lekarskich. Trzeba powiedzieć, że dzisiaj ponad 12,2 mln zwolnień wpłynęło do ZUS-u drogą elektroniczną. Jedynie 0,2 proc. to zwolnienia papierowe. (…) Następny certyfikat jest za wdrożenie projektu e-składki, czyli indywidualnych numerów składkowych. (…) Dalej mamy certyfikat za zarządzanie ryzykiem nadużyć, czyli weryfikujemy, gdzie mogą się one pojawić i  im przeciwdziałać. Kolejny jest za uproszczenie języka komunikacji. (…) Następne to stworzenie własnego zespołu programistycznego, który poniekąd optymalizuje koszty naszej działalności oraz wdrożenie polityki obsługi klientów z nastawieniem na klienta – wskazał.

Wszystkie usługi, które wprowadzamy, są wprowadzane z myślą o klientach i dziś, kiedy otrzymaliśmy certyfikaty, zakład został doceniony przez międzynarodowych ekspertów jako ta instytucja w świecie, która promuje standard dobrych usług dla swoich klientów – dodał.

Wojciech Andrusiewicz powiedział, że „w zeszłym roku wysokie wpływy i uszczelnienie systemu pozwoliły zrezygnować z dotacji z budżetu państwa przekraczającej 10 mld złotych”.

– ZUS z nich zrezygnował, ponieważ bieżące wpływy pozwalały pokryć wydatki na skalę do tej pory niespotykaną – w granicach 78, 79 procent. Także nasze projekty nie dość, że usprawniają obsługę naszych klientów, to jeszcze pomagają uszczelnić system poboru składek – podkreślił.

Cała rozmowa z Wojciechem Andrusiewiczem dostępna jest [tutaj]

RIRM

 

drukuj