fot. Monika Bilska

[TYLKO U NAS] M. Małecki: Zmieniliśmy pozycję LOT-u na arenie międzynarodowej

Dzisiaj LOT, kolejny rok z rzędu, wypracowuje 300 mln zysku, otworzył 60 nowych połączeń w różnych kierunkach. Słyszeliśmy, że to się nie uda, że w naszej części Europy nie ma miejsca na silnego polskiego przewoźnika. My to zmieniliśmy – powiedział w „Aktualnościach Dnia” na antenie Radia Maryja poseł Maciej Małecki, szef sejmowej komisji Energii i Skarbu Państwa.

– Bardzo aktywnie odpowiadamy na rosnące zapotrzebowanie rynku przewozów pasażerskich, szczególnie w naszym regionie. To aktywne działanie ma na celu wzmocnienie pozycji Polski w tym sektorze. Nasi poprzednicy nie mieli na to pomysłu. Najchętniej zlikwidowaliby LOT, a pozostałości sprzedali – podkreślił Maciej Małecki.

– Słyszeliśmy, że to się nie uda, że w naszej części Europy nie ma miejsca na silnego polskiego przewoźnika. My to zmieniliśmy – dodał.

Dziś okazuje się, że LOT może przynosić zyski i być poważnym graczem wśród linii lotniczych.

– Dzisiaj LOT, kolejny rok z rzędu, wypracowuje 300 mln zysku, otworzył 60 nowych połączeń w różnych kierunkach. Połączenia, które zostały otwarte na rynki wschodnie są rozwijane, bo okazuje się, że pasażerowie chcą tam latać – wskazał Maciej Małecki.

Centralny Port Komunikacyjny ma dawać duże możliwości w poruszaniu się między największymi polskimi miastami (pociągi), a także między państwami (samoloty).

– W Europie Środkowo-Wschodniej widać największy potencjał do rozwoju linii lotniczych. Chcielibyśmy, by jak największy kawałek tego tortu został w Polsce. Przede wszystkim, w tym celu, rozpoczynamy budowę Centralnego Portu Komunikacyjny. Będzie on obsługiwał kilkadziesiąt milionów pasażerów. To będzie Port, z którego będą rozchodziły się promieniście nowoczesne linie kolejowe do wszystkich większych miast w Polsce. Z Warszawy to będzie 15 min, z Łodzi ok. pół godziny. Natomiast z innych miast ok. 2 godzin. Wyjątkiem, z racji odległości, będzie Szczecin – podkreślił.

– Śmiem twierdzić, że Centralny Port Komunikacyjny będzie nie tylko sercem komunikacyjnym Polski, ale też całej Europy Środkowo-Wschodniej – dodał.

RIRM

drukuj