fot. twitter.com/Nadmorski24

[TYLKO U NAS] M. Gróbarczyk: Inwestycje w porty w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu wyniosą nas na wyższą półkę w gospodarce morskiej

Planowana jest budowa Portu Centralnego w Gdańsku, zewnętrznego w Gdyni i budowa terminala kontenerowego, głębokowodnego w Świnoujściu. To wszystko powinno spowodować, że wejdziemy zupełnie na inną półkę – powiedział w „Rozmowach niedokończonych” na antenie Telewizji Trwam minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

Prawo i Sprawiedliwość zapowiadało, że po przejęciu rządów podejmie próbę repolonizacji Stoczni Gdańskiej. Działania zostały już podjęte i niedługo można spodziewać się efektu.

– Jesteśmy na ostatnim etapie negocjacji z inwestorem ukraińskim, który jest właścicielem tej stoczni. ARP doszła do porozumienia co do odkupienia aktywów i przejęcia tej stoczni w całości tak, aby można było rozpocząć w pełni proces decyzyjny co do funkcjonowania tej stoczni. To zakład, który musi być wpisany w odbudowanie całego przemysłu stoczniowego – zaznaczył minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Próby odbudowania polskiej gospodarki morskiej dają wymierne efekty. W portach w Szczecinie-Świnoujściu, Gdańsku i Gdyni padły rekordy przeładunku towarów w ostatnim okresie rozliczeniowym.

– Same porty wymyśliły taki projekt „100 mln ton na stulecie niepodległości” i chyba nam się to uda. To będzie rekord polskich portów. Jest to niezwykle istotny sygnał do nowych inwestycji. Planowana jest budowa Portu Centralnego w Gdańsku, zewnętrznego w Gdyni i budowa terminala kontenerowego, głębokowodnego w Świnoujściu. To wszystko powinno spowodować, że wejdziemy zupełnie na inną półkę – powiedział.

11 lipca na terenach Stoczni Szczecińskiej odbędzie się konferencja dotycząca budowy pierwszego promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.

– Wiąże się to przede wszystkim z pokazaniem opinii publicznej, w jakim miejscu jesteśmy, w jakim momencie jest budowa tego promu, stopień zaawansowania prac i cały przebieg dotyczący zwodowania tej jednostki. Ma to o tyle ważne znaczenie, że konsorcjum, które tworzy budowę stępki pod pierwszy prom dla polskiej żeglugi bałtyckiej, ma rozpocząć realizację kolejnych zleceń i w ten sposób odbudować Stocznię Szczecińską, bo ta stocznia ucierpiała najbardziej w wyniku działań PO – podkreślił Marek Gróbarczyk.

RIRM

drukuj