Trwa przejmowanie polskich stoczni przez resort gospodarki morskiej

10 promów w ciągu 15 lat i przejęcie nadzoru nad stoczniami, którymi do tej pory zarządzała Polska Grupa Zbrojeniowa – Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej odważnie patrzy w przyszłość. Trwa etap przejmowania przez resort Stoczni Szczecińskiej i Stoczni Remontowej Gryfia – informuje minister Marek Gróbarczyk.

Z resortu obrony do resortu gospodarki morskiej – to przyszłość, jaka czeka polskie stocznie.

– Naszym celem – na samym początku – było skumulowanie całej tej branży i przygotowanie rozwiązania w obszarze jednego przedsiębiorstwa – tłumaczy Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Pierwszy krok został zrealizowany. Do konsolidacji przemysłu stoczniowego doszło pod skrzydłami Polskiej Grupy Zbrojeniowej.

– To się udało poprzez przejęcie Stoczni Szczecińskiej, poprzez przejęcie, odkupienie od syndyka Stoczni Marynarki Wojennej – mówi Marek Gróbarczyk.

Bo rządy Platformy kreśliły dla Stoczni Marynarki Wojennej jedynie czarną przyszłość. Czarną, bo stocznia była masą upadłościową zarządzaną przez syndyka.

– Kolejnym elementem, który właśnie teraz realizujemy, jest przejęcie całego obszaru stoczniowego do Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej – wskazuje minister.

To element, który pozwoli na dalszy rozwój przemysłu stoczniowego – mówi Marek Gróbarczyk.

– Ten proces powinien zakończyć się do końca roku – dodaje.

W przypadku Stoczni Szczecińskiej i Stoczni Remontowej Gryfia został już podpisany list intencyjny. Wkrótce zostanie zawarta umowa, która pozwoli na przekazanie majątku. W strukturach spółek podległych Ministerstwu Obrony Narodowej pozostają jeszcze Stocznia Wojenna Polskiej Grupy Zbrojeniowej, Nauta i Stocznia Gdańska. Cele, jakie kreśli resort gospodarki morskiej, są ambitne – 10 promów w ciągu 15 lat.

– To jest nadrzędny cel, ale on jest na tyle realny, że już pierwsze zlecenie się pojawiło. Za chwilę pozostali armatorzy rozpoczną realizację tych budów – zapowiada Marek Gróbarczyk.

Wszystko po to, by wypracować solidną wizytówkę polskiej branży stoczniowej.

– Chcemy to budować przede wszystkim w polskich stoczniach, tutaj już nie dzielimy, czy to będą prywatne, czy państwowe stocznie. Dla nas jest najważniejsze, że to jest szansa stworzenia odpowiedniego produktu w polskich stoczniach – minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Budowa nowych promów jest odpowiedzią na zapotrzebowanie polskich przewoźników. Wpisuje się w realizowany przez resort gospodarki morskiej program Batory.

TV Trwam News/RIRM/

drukuj
Tagi:

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl