Stoczniowcy zablokują drogę do Świnoujścia

Związkowcy z Morskiej Stoczni Remontowej zablokują dziś drogę dojazdową do Świnoujścia. Przez dwie godziny związkowcy będą protestować przeciwko planom konsolidacji ich spółki ze Stocznią Remontową „Gryfia” w Szczecinie.

Ruch wstrzymany będzie na  rondzie w Łunowie,  na skrzyżowaniu drogi  krajowej nr 3 z trasą dojazdową do przeprawy w Karsiborze.

Zarządy obu stoczni należących do Agencji Rozwoju Przemysłu, chcą w ten sposób obniżyć koszty funkcjonowania spółek. Związkowcy alarmują, że połączenie stoczni remontowych doprowadzi do ich upadku. Wskazują oni na poważne problemy finansowe stoczni szczecińskiej.

Majątek Morskiej Stoczni Remontowej w całości ma zostać przeniesiony na „Gryfię”. Z kolei akcje szczecińskiej stoczni, mają być wydane dotychczasowym świnoujskim akcjonariuszom – napisał jeden z portali. Tymczasem, rady stoczni zaakceptowały już plany konsolidacji firm pod nazwą Morska Stocznia Remontowa „Gryfia”.

Związkowcy nie widzą realnych planów rozwoju spółek w przedstawionych propozycjach – akcentuje Mieczysław Jurek, przewodniczący zarządu regionu Pomorza Zachodniego  NSZZ „Solidarność”.

– Konsolidacja oznacza, że będzie jeden zakład pracy z siedzibą w Szczecinie. Stoczniowcy ze Świnoujścia obawiają się, że obecny zarząd czy Ministerstwo Skarbu Państwa nie ma pomysłu na przyszłość tego zakładu, bo sytuacja Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” świadczy o tym, że powiększające się straty w tej firmie powodują niepewność; kadra, która została upoważniona do przeprowadzenia tej operacji, nie jest dość kompetentna w tym dziale gospodarki – powiedział Mieczysław Jurek.

Przewodniczący przypomina, że od dawna związkowcy sprzeciwiają się łączeniu spółek, jednak głos pracowników jest ignorowany.

– Ministerstwo jest głuche na nasze sygnały, próby zmiany stanowiska. Nie przedstawiło nam również – o co prosiliśmy – wszystkich wariantów, przemawiających za takim postępowaniem lub przeciwko. Przypomnę, że zdecydowana część załogi była przeciwko konsolidacji. Moim zdaniem, aby nie wywoływać niepotrzebnego konfliktu trzeba usiąść do stołu i ponownie rozważyć, czy ta koncepcja, która nie jest zgodna z oczekiwaniami załogi, ma rację bytu – stwierdził Mieczysław Jurek.

Planowane połączenie firm ma nastąpić 1 stycznia 2014 roku.

RIRM

drukuj