fot. mgm.gov.pl

Przekop Mierzei Wiślanej: UM w Gdyni stara się o pozwolenie wodnoprawne

Urząd Morski w Gdyni rozpoczął starania o uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego dla przekopu Mierzei Wiślanej. To dokument, który inwestor musi uzyskać, by rozpocząć budowę nowej drogi wodnej między Zalewem Wiślanym, a Zatoką Gdańską.

Wniosek wraz z obszerną dokumentacją od Urzędu Morskiego wpłynął i po tym Wody Polskie wszczęły postępowanie o wydanie pozwolenia. Zgodnie z przepisami proces powinien zakończyć się w ciągu 30 dni.

Zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego i ze specustawą, takie postępowanie potrwa do 30 dni, o ile nie pojawią się uzasadnione okoliczności wymagające przedłużenia postępowania, co może wyjść w trakcie. Postępowanie polega na analizie dokumentów przedstawionych przez inwestora pod kontem wpływu tej inwestycji na kształtowanie stosunków wodnych w obszarze prowadzonych robót. Dokument ten jest niezbędny dla uzyskania przez inwestora zgody na rozpoczęcie działań, taką zgodę wydaje wojewoda – wyjaśnia Bogusław Pinkiewicz, rzecznik prasowy Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie.

Budowa kanału żeglugowego przez Mierzeje Wiślaną, ma znacząco poprawić dostęp do portu morskiego w Elblągu. Ma też zagwarantować Polsce swobodny dostęp do Zalewu Wiślanego od Bałtyku z pominięciem kontrolowanej przez Rosje Cieśniny Piławskiej.

Zgodnie z planem budowa kanału powinna zakończyć się do 2022 roku. Koszt inwestycji to 880 mln zł i w całości będzie pokryta z budżetu państwa.

RIRM

drukuj