fot. PAP

Programowo wyjedzie tylko 9 składów Pendolino

Zamiast trzynastu, 14 grudnia br. na trasy wyruszy dziewięć składów Pendolino. Zmniejszenie liczby składów związane jest z opóźnieniami w dostarczaniu ich przez producenta  – poinformowała rzecznik prasowa PKP Intercity.

Obecnie w Polsce jest 17 składów Pendolino. 11 z nich przeszło restrykcyjne testy i jest gotowe do przewozu pasażerów, jednak tylko 9 wyruszy z pasażerami w grudniu. Pozostałe będą stanowić niezbędną rezerwę. Na niektórych trasach Pendolino zastąpią pociągi Express InterCity.

Czesław Warsewicz z portalu nakolei.pl mówi, że sytuacja świadczy o braku profesjonalizmu przy realizacji tak dużego kontraktu; dochodzi też problem nieprzygotowanej infrastruktury kolejowej do szybkich pociągów Pendolino.

– Wiemy z ostatniego raportu, że infrastruktura, szczególnie na trasie Warszawa – Gdańsk wymaga gruntownej modernizacji, niestety do zakończenia prac jest jeszcze daleko, zwłaszcza jeśli chodzi o przystosowanie jej do jazdy do 200 km/ h. Z nieoficjalnych informacji wynika, że pociągi Pendolino do Gdańska będą jeździły 4,5 h z uwagi na problemy infrastrukturalne. Będą jeździły przez Elbląg, ponieważ w okolicach Malborka są poważne utrudnienia modernizacyjne – powiedział Czesław Warsewicz

Tymczasem już w nocy rozpocznie się sprzedaż biletów na Pendolino. W kasach na dworcach ruszy ona o godzinie 1.00, a w internecie i w biletomatach o godzinie 5.00. Bilety będą sprzedawane w cenach od 49 zł do 150 zł, z wyjątkiem tras Trójmiasto – Kraków – Katowice, gdzie cena maksymalna wyniesie 189 zł.

Intercity kupiło pociągi Pendolino od Alstomu w maju 2011 r. Koszt 20 pociągów Pendolino to ok. 400 mln euro.

 

 

RIRM/TV Trwam News

drukuj