Producenci węgla rozpoczynają sprzedaż internetową

Polska Grupa Górnicza (PGG) uruchomiła w środę internetowy sklep z paczkowanym węglem, stosowanym do ogrzewania domów. W połowie sierpnia przez internet będzie można kupić także węgiel z konkurencyjnej spółki – Katowickiego Holdingu Węglowego (KHW).

W ostatnim czasie zarówno PGG, jak i związana z KHW spółka Katowicki Węgiel, a także firma Węglokoks Kraj, zwiększają ilość paczkowanego węgla, kupowanego przez gospodarstwa domowe. Uruchomienie sprzedaży przez internet ma ułatwić dostęp do tego produktu i wzmocnić pozycję polskich producentów wobec podobnego węgla z importu.

W paczkach po 25 kg sprzedawane są tzw. ekologiczne gatunki węgla – ekogroszki, powstające z węgla kamiennego o niskiej zawartości siarki, z wyselekcjonowanych partii urobku, który charakteryzuje się dużą kalorycznością przy stosunkowo małej wilgotności i niewielkiej ilości substancji niepalnych. Spalanie takiego paliwa w nowoczesnych kotłach ogranicza emisję szkodliwych substancji.

Według wcześniejszych informacji, PGG zamierza zwiększyć prawie o połowę produkcję ekogroszku z kopalni Piast-Ziemowit – niedawno spółka uruchomiła tam nową linię do paczkowania tego produktu; w tym roku na rynek ma trafić ok. 285 tys. ton takiego paliwa.

Obecny kryzys na rynku węgla, przejawiający się spadkiem cen oraz słabnącym popytem na ten surowiec, jest znacznie mniej odczuwalny w segmencie krajowych odbiorców indywidualnych, którzy kupują węgiel do ogrzewania domów. Osiąga on dużo wyższe od średnich ceny, obłożony jest większą marżą, i jest poszukiwany na rynku. Popyt w części zaspokajany jest paczkowanym węglem z importu, dostępnym np. w sieciach handlowych.

PAP/RIRM

drukuj