Polska Infrastruktura w 2012 roku
Dramat przedsiębiorców realizujących inwestycje drogowe w Polsce, trudna sytuacja w LOT, decyzja o prywatyzacji PKL i kwestia kolei śląskich to tylko niektóre problemy polskiej infrastruktury w mijającym roku.
Jak powiedział poseł Andrzej Adamczyk z sejmowej Komisji Infrastruktury trudno jest pochwalić jakiekolwiek działanie rządu w tej dziedzinie.
– Podsumowując 2012 rok nie można, nie rozpocząć od dramatu przedsiębiorców realizujących inwestycje drogowe w Polsce. To setki upadłych firm, to setki bankrutów, wreszcie tysiące miejsc pracy. To dziesiątki tysięcy ludzi, którzy egzystowali dzięki temu, że mogli zarabiać pieniądze pracując w firmach budowalnych. W tym kontekście jawi się duża zwłoka rządu w sprawie pomocy tym przedsiębiorcom, w końcu ustawowy bubel, który nie obejmuje wszystkich przedsiębiorców, a także niewypłacone pieniądze, których przedsiębiorcy nie otrzymali z końcem tego roku – powiedział poseł Andrzej Adamczyk.Poseł przypomniał, że nie bez problemów przebiegały w tym roku prace przy autostradzie A2, której budowy zaniechało chińskie konsorcjum Covec a firma DSS, która kontynuowała budowę upadła.
Niedociągnięć rządu w sferze infrastruktury jest jednak znacznie więcej – wymienia poseł Andrzej Adamczyk.
– W te dramatyczne decyzje wpisuje się zupełnie niczym niewytłumaczona chęć prywatyzacji Polskich Kolei Linowych, wyprzedaż dóbr narodowych. To również katastrofa pod Szczekocinami; której przyczyną jest m.in. niedoinwestowanie kolei., brak inwestycji w zakresie bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Następny dramat, to już ostatnie tygodnie na Śląsku; to likwidacja Przewozów Regionalnych zakładu śląskiego, to likwidacja ponad dwóch tysięcy miejsc pracy, a z drugiej strony próba powołania nowego przewoźnika, która skończyła się sromotną klęską polityków Platformy Obywatelskiej – powiedział poseł Andrzej Adamczyk.Kolejnymi problemami o jakich mówił poseł są wygaszenie programu rodzina na swoim a także złe funkcjonowanie systemu ViaTOLL, czyli opłat na autostradach.
RIRM