PAP/Leszek Szymański

Min. W. Bańka: „Polskie Marki Turystyczne” to część Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju

Projekt „Polskie Marki Turystyczne” ma być motorem napędowym turystyki i znalazł swoje miejsce w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju – powiedział w poniedziałek podczas inauguracji projektu, minister sportu i turystyki Witold Bańka.

„Ten rok był dla polskiej turystyki wyjątkowy, o czym świadczą m.in. liczby odwiedzających nasz kraj, ale turystyka musi się rozwijać w sposób innowacyjny i nowoczesny. Musimy wykorzystać okazję, jaka stoi przed polską turystyką i promować w sposób innowacyjny marki i miejsca – nawet te jeszcze nieodkryte. Temu ma służyć projekt +Polska Marka Turystyczna+ (PMT)” – podkreślił na spotkaniu minister.

Ministrowi Bańce wtórowała sekretarz stanu w MSiT Anna Krupka, która odpowiada w resorcie za koordynację i wdrażanie projektu PMT.

„Projekt, który właśnie wystartował ma na celu wypełnienie luki działań marketingowych w polskiej turystyce, poprzez wsparcie tworzenia tzw. regionów turystycznych, których marka ma oddziaływać na wyobraźnię turysty, a wysoka jakość świadczonych usług i spójny marketing zachęcać do podróży” – powiedziała.

„W ramach projektu będą tworzone warunki dla kooperacji organizacji turystycznych, samorządów i podmiotów branży turystycznej, co powinno zaowocować profesjonalizacją zarządzania turystyką na poziomie lokalnym” mówiła sekretarz stanu w MSiT.

Uczestnicy projektu, którzy pomyślnie przejdą kwalifikacje zostaną podzieleni na dwie kategorie: „Polska Marka Turystyki” oraz „Polska Marka Turystyki – kandydat” – dodała.

„Wyrażamy przekonanie, że doprowadzi to do sytuacji, w której graniczące, a często nawet konkurujące ze sobą gminy czy lokalne organizacje turystyczne rozpoczną współpracę przy tworzeniu wspólnej oferty turystycznej pod jednym, dużo mocniejszym wizerunkowo szyldem i w ramach jednego podmiotu, który będzie odpowiedzialny za zarządzanie i promowanie danej marki” – podkreśliła Krupka.

Obecny na poniedziałkowej inauguracji prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk dodał, że „wszyscy zakwalifikowani do projektu uczestnicy, w szczególności kandydaci do tytułu +Polskiej Marki Turystyki+, otrzymają dostęp do zapewnionego przez MSiT wsparcia w postaci bezpłatnego miejsca na stoiskach na targach turystycznych, udziału w szkoleniach, doradztwa eksperckiego, organizacji audytów, wizyt studyjnych czy uczestnictwa w badaniach wizerunku danych destynacji turystycznych” – podkreślił.

Jak czytamy na stronie internetowej polskiemarkiturystyczne.gov.pl, „do projektu mogą aplikować zarejestrowane w Polsce organizacje, samorządy terytorialne i gospodarcze, instytucje, spółki, fundacje, stowarzyszenia, przedsiębiorcy prywatni, organizatorzy turystyki i inne jednostki, których jednym z celów lub zadań statutowych jest promocja turystyki”.

PAP/RIRM

drukuj