fot. flickr.com/KPRM

Polska Fundacja Narodowa zajmie się promocją Polski za granicą

Powołanie Polskiej Fundacji Narodowej, która ma zajmować się promocją Polski za granicą, ogłosiła w środę podczas konferencji w siedzibie GPW w Warszawie premier Beata Szydło.

Premier wskazała, że fundacja będzie łączyła w sobie skuteczność działania, siłę promowania Polski i społeczną odpowiedzialność biznesu.

„Dzisiaj ogłaszamy powstanie fundacji, która tak naprawdę bierze się z siły i odpowiedzialności spółek skarbu państwa. Jestem bardzo wdzięczna inicjatorom (…), tym którzy z taką ideą się zgłosili. Padł pomysł, aby spróbować stworzyć podmiot, który będzie zajmował się promowaniem Polski, ale nie promowaniem Polski w takim potocznym tego słowa znaczeniu, tylko poprzez pokazywanie czy promowanie, poprzez działania PR-owe różnych inicjatyw, ale żeby był to podmiot, który wykorzystując siłę i energię spółek skarbu państwa, będzie budował polską markę” – mówiła premier.

„Bo właśnie Polska Fundacja Narodowa będzie budowała markę, która nazywa się Polska. Będzie budowała tę markę poza granicami naszego kraju” – dodała.

 Podkreśliła, że PFN będzie miała za zadanie pokazywać „Polskę piękną, Polskę przyjazną, Polskę, do której warto przyjechać, Polskę ambitną; Polskę, w której są ogromne możliwości, wspaniali ludzie, wspaniałe pomysły”.

Szydło zaznaczyła, że jesteśmy państwem, które ma wielkie ambicje, chcemy zdobywać świat, rynki i jesteśmy do tego przygotowani. Dlatego czas zrobić ten kolejny krok, którym jest właśnie Polska Fundacja Narodowa.

Premier wyraziła nadzieję, że PFN przyczyni się do tego, że o Polsce będzie mówiło się „jeszcze lepiej, jeszcze więcej i by marka Polski była rozpoznawalna wszędzie tam, gdzie rodzą się nowe wspaniałe idee i by ci, którzy chcą realizować swoje marzenia wiedzieli, że w Polsce można to zrobić najlepiej”. Szefowa rządu poinformowała, że ideę fundacji wymyślił minister skarbu Dawid Jackiewicz.

PAP/RIRM

drukuj