Polska Agencja Inwestycji i Handlu uruchomiła stoisko narodowe na targach żeglarskich w Norwegii

Polska Agencja Inwestycji i Handlu po raz pierwszy uruchomiła stoisko narodowe podczas targów Norwegian International Boat Show, by zaprezentować zagranicznym odbiorcom potencjał naszego sektora jachtów i łodzi – poinformowała PAIH.

Jak zaznaczono, impreza, która rozpoczęła się w środę i potrwa do piątku to jedna z największych w Norwegii wystaw łodzi i miejsce spotkań dla wszystkich zainteresowanych żeglarstwem. Podczas wydarzenia prezentowane są łodzie motorowe i żaglówki oraz wszelkiego rodzaju akcesoria.

Po raz pierwszy podczas norweskich targów potencjał naszego sektora jachtów i łodzi prezentowany jest w ramach stoiska narodowego. „Polskim firmom proponujemy darmowe formy promocji m.in. dystrybucję materiałów informacyjnych czy wyświetlanie filmów promocyjnych” – wyjaśniła w komunikacie PAIH. Każdy polski przedsiębiorca może na stoisku narodowym spotkać się z partnerami biznesowymi.

Stoisko powstało w ramach programu Brand (Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand), który jest skierowany do przedsiębiorstw z sektora MŚP. Wybrano 12 priorytetowych obszarów polskiej gospodarki, które mają szansę na globalny rozwój. PAIH odpowiada za promocję dziewięciu, m.in. branżę jachtów i łodzi rekreacyjnych.

Według danych PAIH w Polce produkuje się rocznie ok. 22 tys. jachtów; specjalnością naszych stoczni są jachty motorowe o długości 6-9 metrów. Polska jest drugim po Stanach Zjednoczonych producentem w tej kategorii. Na naszym rynku działa ok. tysiąca firm związanych z przemysłem jachtowym. Są to zarówno producenci sprzedający jachty pod własną marką, firmy produkujące je na zamówienie stoczni amerykańskich, francuskich czy skandynawskich, a także poddostawcy i firmy zajmujące się sprzedażą jachtów zagranicznych producentów.

PAP/RIRM

drukuj