„Polisa na Świat” wsparciem w ekspansji zagranicznej dla polskich firm

Od czerwca polskie firmy mogą korzystać z „Polisy na Świat” przygotowanej przez PKO Bank Polski i Korporację Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) – poinformował w poniedziałek prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys. Dodał, że to pierwszy wspólny projekt obu instytucji.

„Obszar MŚP jest niezwykle ważny w kontekście dynamiki rozwoju polskiej gospodarki, a także realizacji Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Odpowiada on za ok. 50 proc. PKB i zatrudnia 70 proc. pracowników w sektorze prywatnym. Nowy produkt KUKE, wdrażany we współpracy z PKO Bankiem Polskim, ułatwi polskim mikroprzedsiębiorcom eksport i konkurowanie na rynkach międzynarodowych” – powiedział prezes Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) Paweł Borys.

„Polisa na Świat” to produkt przygotowany przez KUKE (Grupa PFR) i dostępny od 1 czerwca 2017 r. w oddziałach PKO Banku Polskiego. Jest to odpowiedź na ryzyko, jakim dla przedsiębiorców w ekspansji zagranicznej jest groźba strat finansowych. Ubezpieczenie chroni przed sytuacją braku płatności ze strony kontrahenta za sprzedane w kredycie towary lub zrealizowane usługi i obejmuje zarówno transakcje krajowe, jak i zagraniczne, zapewniając tym samym płynność finansową oraz zabezpieczenie przedsiębiorstwa przed utratą zysków.

Polisa zapewnia ochronę ubezpieczeniową klientom PKO Banku Polskiego z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, którzy prowadzą działalność gospodarczą co najmniej 18 miesięcy oraz wystawiają faktury z odroczonym do 60 dni terminem płatności.

Jak powiedział na konferencji wiceprezes KUKE Janusz Władyczak, dzięki współpracy z PKO BP pierwszy raz w historii KUKE może tak szeroko z ofertą wyjść do małych i średnich firm.

„Dzięki naszemu rozwiązaniu nawet najmniejsi przedsiębiorcy będą mogli zwiększyć swoją konkurencyjność rynkową, skoncentrować się na bezpiecznym rozwoju swojego biznesu zarówno w kraju, jak i zagranicą, minimalizując ryzyko związane z brakiem zapłaty przez kontrahenta, któremu sprzedano towar lub dostarczono usługę w kredycie kupieckim” – powiedział.

Prezes PKO BP Zbigniew Jagiełło powiedział, że bank tym produktem chce wspierać ekspansję na rynki zagraniczne polskich firm wszędzie tam, gdzie to jest możliwe.

„Dlatego otworzył swoje zagraniczne oddziały korporacyjne w Niemczech i w Czechach oraz rozwija relacje z bankami korespondentami” – dodał.

Na koniec 2016 roku wartość polskiego eksportu wyniosła niemal 184 mld euro, co oznacza trzykrotny wzrost od momentu wejścia Polski do Unii Europejskiej.

PAP/RIRM

drukuj

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl