fot. PAP/Bartłomiej Zborowski

Pokrzywdzeni w aferze GetBack chcą odzyskać oszczędności swojego życia

Niektórzy z nich stracili oszczędności całego swojego życia. Pokrzywdzeni w aferze GetBack zaufali bankom, a później zostali oszukani. Teraz składają reklamację.

Ludzie pokrzywdzeni w aferze GetBack chcą odzyskać swoje pieniądze. Zostaliśmy oszukani przez Idea Bank – mówi jedna z poszkodowanych Monika Urbańska.

– Zaproponowali nam wówczas zerwanie lokat na bardzo preferencyjnych warunkach, tzn. bez utraty środków. Te lokaty miały być przekształcone w bardzo bezpieczny produkt na warunkach lokaty również z gwarancją kapitału. Jak się okazało, dalsza procedura była procedurą na zasadzie podszycia się pod nas, tzn. wypełnienia formularza zapisu bez żadnego upoważnienia z naszej strony przez pracowników banku, naszych opiekunów – podkreśla.

W ten sposób pieniądze z zerwanych lokat trafiły na obligacje GetBack. Co się później z nimi stało wszyscy wiemy – przepadły. Teraz poszkodowani liczą na to, że Idea Bank weźmie za to odpowiedzialność i wypłaci im odszkodowania. Wcześniej spółka podjęła uchwały, które odrzuciły możliwość reklamacji – wyjaśnia Artiom Bujan.

– Będziemy żądać od kuratora Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, żeby kurator zaskarżył te uchwały, jeżeli jeszcze będzie miał taką możliwość, albo żeby podjął konkretne czynności przed zarządem Idea Banku, ponieważ będzie w dniu dzisiejszym przekazana lista osób, klientów, którzy wcześniej złożyli reklamację – zaznacza Artiom Bujan.

W aferze GetBack poszkodowanych jest 9 tysięcy osób. Straty finansowe sięgają 2,5 mld złotych.

TV Trwam News/RIRM

drukuj