PKN Orlen stawia na polskie produkty
Na stacjach krajowego giganta PKN Orlen – już teraz – 67. proc wyrobów to te, które pochodzą właśnie od polskich producentów.
– Jako polski koncern naftowy przekroczyliśmy na polskich stacjach, mamy ponad 60 proc. wyrobów od polskich producentów, a ponad 80 proc. wyrobów wyprodukowanych w Polsce – podkreśla Daniel Obajtek, prezes Orlenu.
To jedno z głównych założeń Orlenu, aby zysk z państwowego giganta czerpała cała polska gospodarka. Stąd hasło o patriotyzmie gospodarczym.
– My nie tylko mówimy o patriotyzmie gospodarczym, bo mówić, a nie robić, to byłoby złe – akcentuje prezes PKN Orlen.
To inwestycja, która się zwraca – wskazuje Daniel Obajtek.
– Rozwój całej gospodarki również jest rozwojem polskiego koncernu naftowego, więc my musimy zamykać te łańcuchy wartości, musimy promować polskie firmy. Musimy bardziej budować ten patriotyzm gospodarczy, wprowadzać te polskie firmy na nasze stacje – podkreśla szef krajowego potentata naftowego.
Na stacje, których w Polsce Orlen posiada ok. 1800. Poza granicami te liczby są mniejsze, ale to i tak kolejny tysiąc. Orlen włącza się zatem w promocję polskich produktów także tam, gdzie są one mniej znane. To jednak początek drogi, bo według zapowiedzi koncernu, liczba polskich wyrobów na stacjach benzynowych nadal będzie rosła.
TV Trwam News/RIRM