Orlen promuje aborterów?

Obrońcy życia domagają się jasnego stanowiska od koncernu PKN Orlen. Żądają odpowiedzi na pytania: czy koncern jest za zabijaniem dzieci nienarodzonych, czy przeciwko? Jest to reakcja na powołanie prof. Mirosława Wielgosia do jury organizowanego przez koncern plebiscytu „Polacy z werwą”.

Prof. Wielgoś jest kierownikiem kliniki Szpitala Klinicznego Dzieciątka Jezus w Warszawie. Wielokrotnie wypowiadał się na temat przeprowadzanych tzw. aborcji na dzieciach z podejrzeniem o chorobę lub wadę genetyczną.

Tymczasem, koncern PKN Orlen akcją „Polacy z werwą” chce promować Polaków i ich potencjał, zwłaszcza młodych ludzi z pomysłami do tworzenia projektów służących budowaniu nowoczesnej Polski”. Tak też koncern napisał na stronie internetowe promującej akcję.

Pośród ekspertów z kilku podejmowanych dziedzin nauki, podejmowanych w akcji, znalazł się prof. Wielgoś, jako specjalista w medycynie.

Zaangażowanie prof. Mirosława Wielgosia w dokonywanie aborcji jest powszechnie znane, dlatego dziwi decyzja Orlenu, który prowadząc akcję społeczną chce dbać o dobre imię koncernu.

– W składzie jury konkursu, który jest podstawą tej kampanii, znalazł się prof. Mirosław Wielgoś. To jest kierownik kliniki ginekologiczno-położniczej Szpitala Dzieciątka Jezus w Warszawie, który przyznał się do tego, że na jego oddziale dokonuje się aborcji. Taka osoba, która zajmuje się organizowaniem aborcji eugenicznych, czyli takich, w których zabija się dzieci z podejrzeniem niepełnosprawności. Wydaje się więc, że to nie jest odpowiednia osoba do promowania tej akcji. W związku z tym zwróciliśmy się do Orlenu z prośbą o wyjaśnienie takiej sytuacji – zaznaczył Mariusz Dzierżawski, prezes Fundacji Pro-prawo do życia.

Obrońcy życia, przypominają zarządowi koncernu, że aż 75 proc. Polaków jest przeciwko zabijaniu dzieci nienarodzonych. Warto zatem zwrócić uwagę na dokonania prof. Wielgosia, który wielokrotnie był przeciw życiu dokonując tzw. aborcji.

PKN Orlen musi podjąć decyzję kogo chce promować, jeśli nie będzie odzewu będziemy uświadamiać Polaków: kogo i co promuje Orlen – mówi Mariusz Dzierżawski, prezes Fundacji Pro-prawo do życia.

– Jeśli Orlenowi zależy na tym, żeby jego marka Polakom dobrze się kojarzyła, a ta akcja „Polacy z werwą” świadczy o tym, że Orlen stara się, żeby tak było, to nie powinni chcieć, żeby ta marka kojarzyła się z aborcją. Jeśli będziemy mieli deklarację i Orlen nadal będzie honorował aborterów tj. prof. Wielgoś, to przesłanie będzie jasne. Tak jak mówię, jeszcze kilka dni będzie trwał ten proces wyjaśniania. Później, jak będą jakieś wyraźne deklaracje, albo okaże się, że wyraźnych deklaracji nie da się od Orlenu uzyskać, wówczas zaczniemy akcję informacyjną – informuje Mariusz Dzierżawski.

RIRM

drukuj