Niemieckie media znów zakłamują historię. Pojawiło się sformułowanie: „Polskie obozy zagłady”

Niemiecka stacja radiowa „B5 aktuell”, należąca do Bayerischer Rundfunk – bawarskiego publicznego nadawcy, pisze o „polskich obozach zagłady w Bełżcu, Sobiborze i Treblince”. Skandaliczny artykuł zamieszczono na stronie internetowej stacji – podaje Informacyjna Agencja Radiowa.

Kontrowersyjne zdanie padło w informacji o książce Stephana Lahnstaedta traktującej o niemieckiej Operacji Reinhard, której celem było „ostateczne rozwiązanie” kwestii żydowskiej. Wskazano w nim, że obozy zagłady w Bełżcu, Sobiborze i Treblince, były rzekomo „polskimi”.

Konsul generalny w Monachium Andrzej Osiak oświadczył, że polski konsulat będzie podejmował interwencję w tej sprawie.

Jest to już drugi taki przypadek w ciągu kilku dni, gdy niemieckie media niemieckie obozy zagłady nazywają polskimi. Cztery dni temu o polskich obozach zagłady na swoich stronach internetowych napisała telewizja SWR.

Po szybkiej interwencji konsula sformułowanie „polski obóz zagłady” poprawiono, a redakcja telewizji dodatkowo przeprosiła za błąd.

IAR/tvp.info

drukuj