„Nie przehandluj pierwszej gwiazdki”
Dziś odbędzie się kolejna edycja kampanii pt.: „Nie przehandluj pierwszej gwiazdki”. Podczas akcji rozdawane będą ulotki z dołączonym opłatkiem.
Akcja ma zachęcać klientów centrów handlowych, aby w Wigilię nie robili zakupów po godz. 14.00 – mówi Alfred Bujara, szef handlowej „Solidarności”.
– Solidarność, jak co roku przeprowadza akcję „nie przehandluj wigilijnej gwiazdki”. Będziemy apelować do klientów, aby nie robili zakupów po godzinie 14.00. W tym roku akcja rozdawania opłatków i ulotek jest prowadzona w kilkunastu miastach, m.in. w Gdańsku, Białymstoku, Rzeszowie, Warszawie, Katowicach, Poznaniu i Krakowie. W ten sposób chcemy zwrócić uwagę na jeszcze jedną sieć, która zamyka się o godzinie 16.00 – to Auchan. Ludzie z pracy wyjdą około godziny 17.00, a nawet 18.00 – zauważa Alfred Bujara.„Solidarność” prowadzi kampanię od ponad 10 lat i jej efekty są bardzo widoczne. Dziś większość sklepów jest zamykana o godz. 14.00. Taka sytuacja przed pierwszą kampanią była rzadkością.
– W tym roku większość sieci zamyka się o godzinie 14.00, z czego jesteśmy zadowoleni, bo można powiedzieć, że akcja przyniosła rezultaty. Kampania prowadzona jest już kilkanaście lat, a więc cieszymy się z takiej postawy pracodawców i klientów, którzy rozumieją tę akcję. Przypomnijmy, że jeszcze 10 lat temu pracownicy handlu wychodzili do domu o godz. 19.00, 20.00, a nawet 21.00, a więc trudno mówić o przygotowaniu wieczerzy i o tym, żeby można byłoby usiąść do niej wspólnie z rodziną – zaznacza szef handlowej „Solidarności” Alfred Bujara.RIRM