fot. PAP/Jacek Bednarczyk

Muzeum AKtywne w Krakowie

Strona internetowa, platforma komunikacyjna, pakiet materiałów edukacyjnych i gadżetów – to nowa jakość jaką w kontakcie z odbiorcami poprzez markę „Muzeum AKtywne” wprowadza Muzeum Armii Krajowej w Krakowie.

Muzeum Armii Krajowej imienia generała Emila Fieldorfa „ Nila” – to zbiór pamiątek historii najnowszej – Polski Walczącej zarówno z okupantem niemieckim jak i sowieckim – mówi Joanna Mrowiec – p.o. dyrektora Muzeum Armii Krajowej w Krakowie.

– Staramy się przyciągnąć jak największą rzeszę osób. Przede wszystkim zależy nam na młodzieży, ponieważ przedstawiamy dosyć trudny temat. To jest historia XX w. oczywiście ze wskazaniem na historię II wojny światowej – tłumaczy Joanna Mrowiec.

Wraz z nowym rokiem Muzeum wprowadza do swoich działań rewolucyjne zmiany. Chodzi między innymi o znaki graficzne, które ułatwią odbiorcom, szczególnie młodzieży, identyfikację działań edukacyjnych – wyjaśnia Piotr Koziarz – rzecznik Muzeum Armii Krajowej w Krakowie.

– „Wakacje i ferie” to będą nasze półkolonie, które zaczynamy już 18 stycznia zapraszamy bardzo serdecznie na nie. „Znaki historii” to wykłady, spotkania ze świadkami historii, to również spacery po mieście. Więc ta marka „Znaki historii” będzie spajała kolejny nasz temat: „Mała Akademia” to jest z kolei marka w ramach muzeum aktywnego, która jest przeznaczona dla dzieci, młodzieży i seniorów, ponieważ to jest marka edukacyjna – mówi Piotr Kosiarz.

Za realizację graficznego projektu odpowiada Marcin Wierzchowski.

– Moim głównym celem – tych celi było wiele, jak w każdym projekcie – było jakby wskrzeszenie tej duchowości i przedstawienie jej w odsłonie dla naszych czasów – tłumaczy Marcin Wierzchowski.  

Muzeum AKtywne to nie tylko projekty graficzne, ale i gadżety, które są nawiązaniem do etosu Armii Krajowej – wskazuje Piotr Koziarz i dodaje, że na warsztaty dla potrzeby „Małej Akademii”, przygotowane są także specjalne opaski dla dzieci z łamigłówką, którą będzie można rozwiązać z tyłu w formie labiryntu i krzyżówki.

To muzeum interaktywne, które spełnia oczekiwania – zauważa Mateusz Gawlik – specjalista do spraw edukacji w Muzeum Armii Krajowej w Krakowie

– Przede wszystkim ułatwia nam dojście do młodzieży i do dzieci, bo w dzisiejszych czasach młodzi ludzie są nastawieni na nowe technologie, i żeby tą historię XX w. przekazać, trzeba to robić na sposób XXI w. – wskazuje Mateusz Gawlik.

 

 

TV Trwam News/RIRM

 

 

drukuj