fot. mon.gov.pl

MON: informacje przypisujące MON działania na niekorzyść BBN i BOR są kłamstwem

Informacje zawarte w artykule gazety „Fakt” przypisujące Ministerstwu Obrony Narodowej działania na niekorzyść BBN i BOR są kłamstwem – oświadczyła w sobotę rzeczniczka prasowa MON płk Anna Pęzioł-Wójtowicz, odnosząc się do tekstu pt. „Wojna o samolot. Szef MON blokował wizytę Dudy”.

Rzeczniczka MON podkreśliła też, że „każdy wylot samolotu wojskowego przebiegał zgodnie z procedurami i przy zachowaniu wszystkich zasad bezpieczeństwa”. Jak zapewniła na Twitterze, „realizacja zadań z użyciem samolotów wojskowych jest zawsze realizowana zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i przepisami prawa”.

„Fakt” opisał w sobotę wydarzenia związane z przygotowaniami do wizyty prezydenta Andrzeja Dudy w Kuwejcie.

Według dziennika, 18 grudnia, w poniedziałek, miał odbyć się wylot tzw. grupy przygotowawczej oficerów BOR i pracowników BBN przed wizytą prezydenta w Kuwejcie. Jak podaje gazeta, do wylotu nie doszło z braku sprawnej maszyny. Wylot przeniesiono na następny dzień, już z Poznania, ale – jak pisze „Fakt” – transportowy hercules został uziemiony „z powodu wycieku paliwa”, z kolei oba sprawne samoloty CASA „poleciały z szefem MON do Afganistanu”.

Po naprawieniu herculesa – podaje gazeta – początkowo Ministerstwo Obrony Narodowej nie wydawało zgody na wylot.

„W końcu nastąpił wylot. Wtedy jednak, na wysokości ok. 5000 m, nastąpiło rozszczelnienie drzwi samolotu! Pilot związał je sznurkiem i zawrócił” – czytamy w artykule.

„Dziś redakcja @FAKT24PL zamieściła kolejny FakeNews/kłamstwo dot. @MON_GOV_PL” – w ten sposób do publikacji gazety odniosła się w sobotę rano na Twitterze rzeczniczka prasowa MON.

Zwracając się do autorów artykułu, napisała:

„Wszystkie informacje przypisujące MON jakiekolwiek działania na niekorzyść BBN i BOR, które umieściliście w artykule, są kłamstwem”. Dodała, że „realizacja zadań z użyciem samolotów wojskowych jest zawsze realizowana zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i przepisami prawa”.

Do sprawy na Twitterze odniósł się również wiceminister obrony Narodowej. Bartosz Kownacki informację przedstawioną przez wspomnianą gazetę fake newsem.

PAP/RIRM

drukuj