fot. senat.gov.pl

Ministerstwo Infrastruktury ustaliło zadania priorytetowe na najbliższe lata

Senatorowie wysłuchali dziś informacji o stanie realizacji Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014 – 2023, z perspektywą do 2025 r. Wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit przypomniał w swoim wystąpieniu, że poprzedni rząd przeznaczył na realizację programu 107 mld zł.

Polityk zaznaczył, że po analizie okazało się, że na realizację projektów zapisanych w tym programie potrzeba dwukrotnie większych funduszy. W związku z tym, jak wskazywał wiceszef resortu infrastruktury, ministerstwo ustaliło zadania priorytetowe, których realizacja przyniesie maksymalne efekty.

– Ustalono, że obecna sieć dróg krajowych wymaga w pierwszej kolejności dokończenia budowy już istniejących ciągów autostradowych, połączeń transgranicznych, odciążenia ośrodków aglomeracyjnych oraz rozpoczęcia intensywnych działań dotyczących budowy dróg szybkiego ruchu na terenie Polski Wschodniej – szczególnie ten aspekt był niezmiernie istotny. Przygotowaliśmy program, którego celem jest realizacja wielkiego przedsięwzięcia, jakim jest budowa drogi szybkiego ruchu Via Carpatia; tego projektu, który ma się stać jednym z głównych narzędzi likwidacji wykluczenia komunikacyjnego Polski Wschodniej, jak również drogi Via Baltica, która te same problemy będzie rozwiązywała w północno-wschodniej Polsce – akcentował Jerzy Szmit.

W czerwcu rząd zdecydował o zwiększeniu limitu finansowego dla Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014 – 2023 ze 107 mld zł do 135 mld zł.

RIRM

 

drukuj