fot. pl.wikipedia.org

Ministerstwo Finansów wytyka błąd w doniesieniu „Gazety Wyborczej” ws. KNF

Ministerstwo Finansów wytyka błąd w doniesieniu „Gazety Wyborczej” odnośnie KNF. W artykule pomylono wiceministra finansów z byłym wiceprzewodniczącym Komisji Nadzoru Finansowego.

W dzisiejszym wydaniu gazety możemy przeczytać, że Leszek Czarnecki, właściciel Getin Noble Banku, doniósł do prokuratury na Marka Chrzanowskiego. Miał on oferować przychylność dla banku w zamian za ok. 40 mln złotych.

Propozycja miała paść w trakcie jednego ze spotkań Marka Chrzanowskiego z Leszkiem Czarneckim. „Gazeta Wyborcza” wskazała też, że właściciel Getin Noble Banku chciał zatrudnić byłego wiceszefa KNF Filipa Świtałę. Jak wskazała gazeta, dziś Świtała jest wiceministrem finansów.

Rzecznik Ministerstwa Finansów Paweł Jurek wskazuje jednak, że mamy do czynienia ze zbieżnością nazwisk.

– Ta informacja, która dziś się pojawiła i która w pewien sposób łączy Filipa Świtałę – czyli obecnego wiceministra finansów – z byłym wiceprzewodniczącym KNF-u jest, w moim odczuciu, pomyłką. To są dwie zupełnie różne osoby. Mamy tutaj do czynienia ze zbieżnością nazwisk. Natomiast mogę z całą pewnością powiedzieć, że obecny wiceminister finansów Filip Świtała nie był nigdy zastępcą przewodniczącego KNF – mówi Paweł Jurek.

Stanowisko w sprawie artykułu zabrał już KNF. Jego zdaniem, mamy do czynienia z próbą wywierania wpływu na Komisję Nadzoru Finansowego poprzez szantaż.

Premier Mateusz Morawiecki wezwał z kolei szefa KNF do natychmiastowych wyjaśnień oraz zlecił prokuraturze i służbom niezwłoczne zebranie informacji w związku z informacjami medialnymi.

RIRM

drukuj