fot. flickr.com

Koalicja PO-PSL promowała gender za pieniądze resortu środowiska  

Rząd PO – PSL promował ideologię gender za pieniądze przeznaczone na ochronę środowiska. Wynika to z audytu, który w resorcie środowiska zlecił minister Jan Szyszko.

Chodzi o produkcję i emisję spotów telewizyjnych i internetowych, które miały promować segregowanie domowych odpadów. Z danych, do których dotarł „Nasz Dziennik”, na emisję tego typu spotów w latach 2014-15 wydano pond 4 mln zł.

W krótkich filmach wystąpili znany restaurator i krytyk kulinarny, który jest zdeklarowanym homoseksualistą. Obaj mężczyźni w kuchni tłumaczyli małemu chłopcu jak segregować śmieci. Pojawia się pytanie dlaczego nie ma w spocie kobiety, która grałaby rolę matki? Zdaniem ekspertów, w tym przypadku mamy do czynienia z „miękkim” promowaniem ideologii gender.

Spot już został wstrzymany – poinformował w rozmowie z redakcją informacyjną Radia Maryja prof. Jan Szyszko, minister środowiska.

– Dotarliśmy do materiałów informacyjnych i promocyjnych, za które płacił resort. W tych materiałach m.in. występowały osoby, które wyraźnie promowały ideologię gender. Ta ideologia oczywiście została zdjęta z materiałów promocyjnych. My pieniędzy na taką działalność płacić nie będziemy. Resort środowiska to resort, który jest nastawiony bardzo mocno na obronę polskiej tożsamości, polskich interesów, na obronę tego, co w Polsce jest najważniejsze, a więc na obronę rodziny, na obronę naszej tożsamości kulturowej związanej z dziedzictwem chrześcijańskim – mówił minister środowiska Jan Szyszko.

Według ekspertów, tego typu spoty mają propagować model tzw. „nowej rodziny”, gdzie dziecko wychowuje dwóch mężczyzn, a nie małżeństwo.

Nowy minister środowiska powiedział, że w jego resorcie nie ma zgody na takie działania za publiczne pieniądze. Dzisiaj na konferencji minister ma na podstawie audytu przedstawić bilans otwarcia resortu.

RIRM

drukuj