Urząd Morski w Gdyni

Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną. Sejm uchwalił ustawę

Sejm przyjął ustawę o budowie kanału przez Mierzeję Wiślaną. Dokument zakłada budowę nowej drogi wodnej łączącej Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym.

Według rządowej ustawy budowa nowego szlaku wodnego ma się rozpocząć w 2018 r., a zakończyć w roku 2022. Jej koszt wyniesie ok. 880 mln zł. Ma być finansowana ze środków państwa.

Poseł Prawa i Sprawiedliwości Jerzy Wilk podkreślał podczas debaty, że budowa nowej drogi wodnej wynika z nadrzędnego interesu publicznego.

­- (Interesu), jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa w regionie. Ustaw służy realizacji dobra publicznego, jakim jest budowa nowej drogi wodnej. Doświadczenia wywiedzione z budowy dróg lądowych wskazują, że skupienie w jednej regulacji decyzji administracyjno-rzeczowych powoduje efektywne i rozsądne w czasie realizowanie inwestycji dot. dróg komunikacyjnych. Szybkie i skuteczne wykonanie nowej drogi wodnej  wymaga skrócenia postępowania administracyjnego i konsolidacji wydawanych obecnie odrębnie decyzji w jednym akcie administracyjnym – wyjaśniał Jerzy Wilk.

Inwestycja – według analiz zleconych przez Urząd Morski w Gdyni – stworzy około 3 tys. miejsc pracy początkowo przy realizacji, a następnie przy obsłudze kanału i pogłębianiu torów wodnych.

Powstaną również nowe miejsca pracy w portach i marinach m.in. w Elblągu, Suchaczu, Fromborku, Stegnie, Sztutowie i Krynicy Morskiej.

WIZUALIZACJA – Urząd Morski w Gdyni

RIRM

drukuj