fot. wikipedia

Jesienią mamy poznać szczegóły projektu ws. dofinansowania dróg

Jesienią poznamy założenia projektu, który ma zapewnić dofinansowanie budowy lub przebudowy dróg lokalnych. W lipcu tego roku Prawo i Sprawiedliwość przedstawiło propozycje powołania Funduszu Dróg Samorządowych, jednak wycofało się z niego po protestach opozycji.

Jak poinformował w rozmowie z Redakcją Informacyjną Radia Maryja poseł Bogdan Rzońca, obecnie prowadzone są dyskusje nad nowymi rozwiązaniami, które pozwolą na remonty dróg.

Przewodniczący sejmowej Komisji Infrastruktury nie wykluczył, że środki będą pozyskiwane z budżetu państwa, ale jest to uzależnione m.in. od realizacji obecnego budżetu.

– Problem trzeba po prostu rozwiązać. On jest dobrze nazwany, dobrze zidentyfikowany. Samorządowcy mówią, że nie mają pieniędzy, a my jako Sejm musimy powiedzieć, że te pieniądze trzeba znaleźć i przekazać na realizacje tych zadań. Nie chcielibyśmy obarczać tym problemem najbiedniejszych grup społecznych, które korzystają z dróg ale zarazem mają mało pieniędzy w kieszeni, więc czekamy na wyniki ekonomiczne budżetu państwa po II, III kwartale. W tym momencie będziemy dyskutować, skąd te środki wziąć. Nie możemy zgodzić się na to, żeby dzieci chodziły po błocie do szkoły, nie możemy przymknąć oka na to, że są dziurawe drogi, które są powodem wielu wypadków i ogromnych strat – powiedział Bogdan Rzońca.

Wcześniejsze propozycje PiS-u zakładały powołanie Funduszu Dróg Samorządowych, której finansowanie zapewniłoby wprowadzenie opłaty paliwowej w wysokości ok. 20 groszy na litrze.

Z szacunków projektodawców wynikało, że w ten sposób można było uzyskać nawet 5 mld zł rocznie na budowę i przebudowę lokalnych dróg.

RIRM

drukuj