GDDKiA: Są umowy na budowy dwóch odcinków S7 w woj. mazowieckim
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowy na budowy dwóch odcinków S7 w woj. mazowieckim. Łączna ich długość to 35,5 km.
Wykonawcą odcinka Napierki – Mława będzie konsorcjum firm STRABAG. Realizacja zadania ma kosztować blisko 295 mln zł. Drugi odcinek, Mława – Strzegowo wybuduje konsorcjum firm PORR S.A. z Warszawy oraz PORR Bau GmbH z Wiednia. Cena tego przedsięwzięcia to blisko 450 mln zł.
Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”. Zadaniem wykonawców przed przystąpieniem do prac budowlanych będzie wykonanie projektów i złożenie wniosków o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej dla całego zadania.
Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk mówi, że droga ekspresowa S7 wpisuje się w ruszt komunikacyjny naszego kraju i ma olbrzymie znaczenie.
– Ona ma niebagatelne, olbrzymie znaczenie. Droga ekspresowa S7 łącząca Trójmiasto z Warszawą. Później poprzez drogę ekspresową S17 między Warszawą a Lublnem, to ta główna odnoga szlaku Via Carpatia, która otwiera zespół portów Trójmiasta na morza południowe, szczególnie na morze Czarne (…), dalej na Stambuł i dalej w kierunkach bardzo atrakcyjnych jeżeli chodzi o kierunki gospodarcze – powiedział minister Adamczyk.
Inwestycja budowy dwóch odcinków S7 w woj. mazowieckim jest przewidziana do współfinansowania ze Środków Unii Europejskiej.
Zakończenie prac budowlanych planowane jest na kwiecień 2021 roku. Wyłonieni w przetargach wykonawcy zadeklarowani 10-letnią gwarancję jakości wykonanych robót.
Minister Adamczyk poinformował, że w styczniu przyszłego roku planowane jest podpisanie umów na realizację dwóch kolejnych odcinków S7 w kierunku Warszawy – ze Strzegowa do Płońska.
RIRM