fot. Marek Borawski/Nasz Dziennik

Fundacja ,,Rodzice Szkole” sprzeciwia się obecnej formie strajku nauczycieli

Fundacja ,,Rodzice Szkole” zabrała głos ws. strajku nauczycieli. Za niedopuszczalne uważa takie formy protestu, które odbijają się negatywnie na kształceniu dzieci. Chodzi m.in. o zwolnienia lekarskie, które biorą nauczyciele.

W samej tylko Łodzi w czwartek na L4 przebywało prawie 1800 nauczycieli. Władze miasta mówią, że to forma walki o podwyżkę wynagrodzeń. Jak wskazują, część szkół i przedszkoli zamieniła się w ,,wielkie świetlice”, w których dzieci przebywają na wspólnych zajęciach opiekuńczych, prowadzonych przez zdziesiątkowaną kadrę nauczycielską, głównie dyrektorów.

Strajk nauczycieli zaczyna odbijać się na nauce uczniów. Kłopoty mają też rodzice, którzy nie są w stanie zorganizować opieki dla swoich dzieci.

Fundacja ,,Rodzice Szkole” popiera dążenie nauczycieli do podwyższenia ich wynagrodzeń, ale stanowczo sprzeciwia się obecnej formie protestu, jaką wybrali nauczyciele.

– Uważamy, że wynagrodzenia nauczycieli standardów związanych z warunkami pracy powinny ulegać poprawie w zależności od stanu i możliwości finansowych w państwie. W związku z powyższym akceptujemy pewne formy nacisku, ubiegania się, protestu nauczycieli zmierzające w takim kierunku. Myślę, że większość rodziców podziela to zdanie. Natomiast zdecydowanie nie zgadzamy się na takie formy protestu, które mają utrudnić proces edukacyjny naszych dzieci. Rzeczywiście należy dążyć do poprawy również statusu materialnego nauczycieli, tylko są pewne formy protestu, które są niedopuszczalne – zaznaczył Wojciech Starzyński, prezes Zarządu Fundacji „Rodzice Szkole”.

Protest w oświacie Związku Nauczycielstwa Polskiego zapowiedział w czwartek w związku z brakiem pozytywnego stanowiska Ministerstwa Edukacji Narodowej ws. jego postulatów podwyżek dla nauczycieli.

Fundacja ,,Rodzice Szkole” sprzeciwia się masowemu przechodzeniu nauczycieli na L4 oraz zapowiedziom blokowania przez nich egzaminów końcowych. Apeluje jednocześnie do ZNP o dążenie do rozwiązań zadawalających wszystkie strony sporu i niezagrażających procesowi edukacji.

RIRM

drukuj