fot. PAP

Białostocka straż miejska uczy przedszkolaki bezpieczeństwa na drodze

Strażnicy miejscy w Białymstoku uczą przedszkolaki bezpiecznych zachowań związanych z ruchem drogowym, wykorzystując miękkie przedmioty ze specjalnego zestawu edukacyjnego pozwalające zrobić to w formie zabawy.

Jak powiedział rzecznik Straży Miejskiej w Białymstoku Jacek Pietraszewski, po raz pierwszy w regionie wykorzystywany jest w tym projekcie zestaw edukacyjny „Autochodzik”. Dzieci w wieku 4-7 lat uczą się m.in. na jakim świetle przechodzić przez jezdnię, jak zachować się na chodniku czy o potrzebie zapinania pasów bezpieczeństwa w samochodzie.

Program nosi nazwę „Jestem bezpieczny na drodze”; we wtorek odbyły się pierwsze zajęcia z grupą dzieci z przedszkola samorządowego nr 25 w Białymstoku.

Pietraszewski dodał, że zestaw i program „Autochodzik” zostały opracowane przez zespół specjalistów wykorzystujących wiedzę z wielu dziedzin nauki, posiada rekomendacje Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz rejestrację w tzw. banku dobrych pomysłów Komendy Głównej Policji. Polecany jest przez wiele instytucji, m.in. Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

To zestaw edukacyjny, składający się z ponad stu miękkich elementów. W jego skład wchodzą np. pojazdy, znaki drogowe, sygnalizatory, słupki, zebry, strzałki, pachołki, kamizelki odblaskowe i pomoce dydaktyczne pozwalające przeprowadzić zajęcia z wychowania komunikacyjnego.

Każdy z miękkich i elastycznych elementów pozwala na zbudowanie miasteczka drogowego, które jest podzielone na takie części, jak: parking, stacja benzynowa czy plac manewrowy. Dzieci mogą wcielać się w różnych uczestników ruchu i uczyć się bezpiecznych zachowań, np. przechodzenia przez jezdnię.

Edukacją przedszkolaków zajmują się funkcjonariusze z referatu profilaktyki, powołanego w białostockiej Straży Miejskiej. Pietraszewski dodał, że zajęcia są bezpłatne, a zgłaszać się mogą przedszkola i najmłodsze klasy szkół podstawowych. Trwają ok. godziny lekcyjnej, a grupa nie powinna być większa, niż ok. 20 dzieci.

PAP/RIRM

drukuj